منازل «شیخ‌لر سفلی» بیشترین خسارت‌دیده زلزله 5.2 ریشتری مراوه‌تپه

به گزارش رکنا، سید رحیم میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۳۰ نفر نیروی امدادی از هلال احمر گلستان در پوشش ۹ تیم ارزیاب با ۹ خودروی امدادی و آمبولانس به هشت روستای متاثر از زلزله در منطقه مرزی مراوه‌تپه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تیم امداد هوایی و تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر گلستان به همراه تیم «آنست» (سگ‌های زنده یاب) در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز با بالگرد به منطقه مراوه‌تپه اعزام شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به دنبال وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز در منطقه مرزی مراوه‌تپه، هفت تیم ارزیاب از هلال احمر گلستان به منطقه اعزام شد.

* اعزام ۹ تیم ارزیاب به مراوه‌تپه

میرکریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده از دهیاران، بخشداری‌ها و تیم‌های ارزیاب اولیه، زمین لرزه در برخی منازل روستایی، موجب ترک‌خوردگی خانه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۰۹۴ و طول جغرافیایی ۵۵.۹۷۹ و در عمق ۱۰ متری از سطح زمین به وقوع پیوست.

پس از این زلزله، تا این لحظه 9 پس‌لرزه نیز به وقوع پیوست که بزرگترین آن 3.3 ریشتر در ساعت 10 و پنج دقیقه و 14 ثانیه و آخرین آن 2.8 ریشتر در ساعت 12 و 50 دقیقه و 25 ثانیه بوده است.

استاندار گلستان ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص خسارات وارد شده به منازل مسکونی بر اثر این زلزله، اظهار کرد: تاکنون بر اساس گزارش‌های دریافتی 80 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت.



هادی حق‌شناس تاکید کرد: در 20 روستا 200 خانه خشتی و گلی به منازل مسکونی خسارت وارد شده که سقف 100 منزل روستایی تخریب و دیوارهای 100 منزل روستایی ترک گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره جبران خسارت‌های زلزله رامیان که هفته‌های پیش با شدت 5.1 ریشتر به وقوع پیوست، گفت: جبران خسارت‌های زلزله رامیان در حال انجام است و در روستای «قورچای» عملیات عمرانی منازل آغاز شده و چند خانه به سقف رسیده و پیگیری‌های در حال انجام است.

گفتنی است، تیم‌های امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند و تیم‌های واکنش سریع و بالگرد هلال احمر نیز پس از وقوع زلزله در آشیانه مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز بلافاصله به منطقه اعزام شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟