ثبت پس لرزه ششم در گلستان

به گزارش رکنا ،  زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان را لرزاند. این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۰۹۴ و طول جغرافیایی ۵۵.۹۷۹ و در عمق ۱۰ متری از سطح زمین به وقوع پیوست.

پس از این زمین لرزه 6 پس لرزه دیگر نیز به وقوع پیوست که بزرگترین آن 3.3 ریشتر در ساعت 10 و پنج دقیقه و 14 ثانیه بوده و آخرین آن لحظاتی پیش در ساعت 10 و 47 دقیقه و 14 ثانیه به بزرگی 3 ریشتر ثبت شده است.

همچنین زمین‌لرزه 4.6 ریشتری در مرز گلستان به مازندران نیز به وقوع پیوست که در مراوه تپه و مناطق روستایی مرزی استان گلستان نیز کاملا احساس شد.

در حال حاضر بالگرد جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز به منطقه اعزام شده و تیم‌های واکنش‌ سریع هلال احمر گلستان نیز در حال اعزام به منطقه هستند و تیم‌های ارزیاب هلال احمر نیز در منطقه حاضر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان دقایقی بعد از وقوع زلزله اعلام کرد که براساس گزارشات اولیه دریافتی این زمین لرزه تاکنون خسارت جانی نداشته است.

سیدرضا قادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: برق منطقه به دلیل اتصالی سیم‌های برق قطع شده و نیروها در حال رفع مشکل هستند.

لازم به ذکر است معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: دو تیم ارزیاب و بالگرد جمعیت هلال احمر استان در حال اعزام به منطقه هستند و مجموعه هلال احمر شهرستان مراوه‌تپه نیز در آماده‌باش کامل و در حال ارزیابی از منطقه است.

سیدرحیم میرکریمی گفت: در حال حاضر آخرین گزارش ارسالی از ترک خوردگی برخی منازل بخصوص در روستاها خبر می‌دهد و تیم‌های امدادی و ارزیابی برای گزارش تکمیلی در حال پایش منطقه هستند.

گفتنی است، در لحظات ابتدایی پس از وقوع زلزله فرماندار مراوه‌تپه از ورود خسارت به چند دامداری در روستاهای این شهرستان گزارش داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟