کاهش مرگ عابران پیاده در مازندران

به گزارش رکنا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه 66 نفر عابر پیاده از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در حوادث رانندگی مازندران جان باختند، گفت: مرگ عابران پیاده در حوادث رانندگی مازندران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد کاهش داشت.

او افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در مازندران ۲۴۹ نفر بود.

دکتر عباسی گفت: به تفکیک محور برون شهری و راه روستایی با ۳۶ درصد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

بالاترین آمار مرگ عابران پیاده در استان مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص بالاترین آمار مرگ عابران پیاده در استان، ادامه داد: شهرستان‌های بابل با ۱۱ نفر، ساری و تنکابن هر کدام با ۹ نفر بیشترین عابران فوت شده و کاردشت، گلوگاه و نور هر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهر‌هایی هستند که گزارش شده است.

او در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان افزود: به تفکیک سواری با ۵۸ درصد، وانت بار با ۲۱ درصد، موتور با ۹ درصد و سایر با ۱۲ درصد فوتی اعلام شد.

دکتر عباسی گفت: مرداد با ۲۰، تیر با ۱۶، اردیبهشت با ۱۳ نفر بیشترین و فروردین با ۷ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که مرگ عابران پیاده در این ماه‌ها ثبت شد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۳۵ نفر از عابران در بیمارستان و ۳۱ نفر در محل حادثه فوت کردند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و زخمی‌های حوادث رانندگی موثر باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟