کرونا 472 زن و مرد را در سمیرم مبتلا کرد

 معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم شمار مبتلایان به کرونا در این خطه از ابتدای فراگیری این ویروس را ۴۷۲ تن اعلام کرد و گفت: از این میان ۲۵ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا ،سید حجت‌الله موسوی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه بهداشت سمیرم در محل فرمانداری، اظهار داشت: جانباختگان کرونا در این خطه پس از رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی به خاک سپرده شدند.

وی در عین حال نبود غسال زن بویژه در این شرایط کرونایی را یکی از مشکلات سمیرم دانست و گفت: این موضوع را با شهرداری در میان گذاشته‌ایم اما هنوز حل و فصل نشده است.

معاون شبکه بهداشت سمیرم با بیان اینکه نحوه خاک‌سپاری بیماران کرونایی متفاوت از سایر فوتی‌هاست، افزود: پیشنهاد غسل میت به روش ارتماسی و بدون دخالت انسانی نیز در جلسه قبل همین کارگروه مطرح شده که باید آن را بررسی و سپس مصوب کرد.

مسوول واحد خدمات شهری شهرداری سمیرم در همین پیوند، اظهار داشت: سابق بر این قراردادهایی با چند نفر رای انجام غسل میت زنان در آرامستان این شهر بسته شد اما هر کدام از آنها پس از مدتی کار را رها کردند.

به گفته محمدعلی آصفی، امروز نیز با شیوع ویروس کرونا بکارگیری یک نفر بعنوان غسال زنانی که فوت می‌شوند مشکل‌تر شده و با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز به نتیجه نرسیده است.

شهردار شهر ونک نیز در این جلسه به حضور کارگران غیربومی سیب‌چین در این ماه به شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: کار و فعالیت کارگرانی که از سایر استان‌های کشور به این منطقه آمده اند در این شرایط کرونایی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

سید محمد صدری خاطر نشان کرد: پراکنش باغ و مزرعه در سمیرم زیاد است و کارگران در همه روستاها، شهرها و آبادی‌ها برای برداشت سیب درختی حضور می‌یابند.

وی از مدیران ارشد و ستاد کرونای شهرستان خواست با توجه به اعلام معاون شبکه بهداشت و مدیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه افزون بر ۷۵ درصد یا ۱۵ هزار کارگر سیب چین غیربومی وارد شهرستان شده اند، برای رفع نگرانی‌های عموم مردم در این روزها نظارت‌های بهداشتی را مضاعف کنند.

صدری ادامه داد: کارگران حدود ۲۰ تا ۳۰ روز در خانه‌های استیجاری روستاها و شهرهای مختلف ساکن می‌شوند و هر صبح و شب در مسیر باغ‌های سیب تردد می‌کنند و همین موضوع نیز ممکن است عواقبی در پی داشته باشد و شرایط کرونایی را بدتر کند.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، دارای چهار بخش شامل وردشت، پادنا، مرکزی و پادنای بزرگ، ۶ شهر کُمه شامل سمیرم، بیده، ونک، حنا و فتح آباد و ۱۵۰ روستا و آبادی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟