دادستان سردشت بە شهرداری جهت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ضرب الاجل داد

به گزارش رکنا، ولی خداکرمی روز چهارشنبه در پی زخمی شدن شدید یک کودک هشت ساله به واسطه حمله سگ‌های ولگرد در این شهر اظهار داشت: مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مسوولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با شهرداری‌ است.
وی اضافه کرد: در این خصوص بهمن سال گذشته نیز به شهرداری سردشت و دیگر شهرداری های شهرهای تابع این شهرستان در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد تذکر لازم داده شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا این موضوع از طریق شهرداری‌ها به صورت جدی پیگیری نشد.
دادستان عمومی و انقلاب سردشت با اشاره به اینکه تا یک ماه دیگر شهرها باید عاری از سگ‌های ولگرد شوند، افزود: طی مکاتبه‌ای که با شهرداری ‌های چهار شهر سردشت، ربط، میرآباد و نلاس شده، فرصت یک ماهه‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به آنها داده شده است.
خداکرمی اضافه کرد: در صورت عدم انجام این کار، بدون اغماض از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با این شهرداری ها استفاده می شود چرا که تندرستی شهروندان و حفظ سیمای شهری از اولویت‌های مهم است.
اوایل هفته جاری یک پسر بچه هشت ساله در پی حمله تعداد زیادی سگ ولگرد در محل "گرده سور" شهر سردشت به شدت زخمی و روانه بیمارستان شد؛ به گفته شاهدان عینی بیش از ۱۰ قلاده سگ ولگرد به این پسر بچه حمله‌ور و وی را از نواحی سر و صورت، گردن، دست و ناحیه شکم به شدت زخمی کردند.
این حادثه موجب نگرانی شدید خانواده‌ها و شهروندان سردشتی شده است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی با ۴ شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟