آزادی 211 زندانی غیرعمد یزدی در شش ماهه امسال

به گزارش رکنا،  غلامعلی دهشیری با اشاره به اهمیت مشارکت مطلوب خیرین یزدی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به همت ستاد دیه استان و مشارکت اقشار مختلف ۲۱۱ نفر از زندانیان‌ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان های انسان یزد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: برای آزادی این زندانیان مبلغی بالغ بر ۹۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان یزد حدود ۴۴ میلیارد ریال از این مبلغ تأمین و پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف و مددکاران، مبلغی بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است، گفت: مابقی این مبلغ از منابع ستاد دیه استان و مشارکت نیکوکاران یزدی تأمین و زمینه آزادی زندانیان فراهم شد.

دهشیری با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد در استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه هستند.

رئیس کل دادگستری یزد در پایان با اشاره به اهمیت اجرای طرح هر هیئت آزادی یک زندانی در استان، خاطرنشان کرد: با همت مردم دارالعباده از آغاز محرم تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان اهدا و این طرح تا اربعین حسینی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟