انهدام 3 مقر محرمانه داعش در غرب عراق

به گزارش رکنا، «قطری العبیدی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در استان الانبار واقع در غرب عراق از ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش در این استان خبر داد.

العبیدی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای فرماندهی عملیات «الجزیره»، لشکر هفتم، نیروهای مرزبانی، الحشد الشعبی و الحشد العشائری، با حمایت هوایی ارتش عراق، عملیات حمله به منطقه «الشعبانی» را در دستور کار خود قرار دادند.

این منطقه در غرب صحرای الانبار قرار دارد و نیروهای مذکور، عملیات تفتیش استان الانبار را از چند روز پیش کلید زده‌اند.

این فرمانده الحشد خبر داد، در جریان این عملیات، سه مقر محرمانه باقی مانده عناصر داعش شناسایی و منهدم شد.

به گفته وی، این مقرها به تازگی در این منطقه احداث شده بود و احتمالا عناصر داعشی از این مقرها به سایر مناطق وارد می‌شدند.

نظارت عملیات نیروهای مختلف عراقی در استان الانبار بر عهده «قاسم المحمدی» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق و چند فرمانده امنیتی دیگر است.

در همین ارتباط، سرویس اطلاعات عراق امروز چهارشنبه از بازداشت یکی از تروریستهای خطرناک داعش در استان نینوی واقع در شمال این کشور خبر داد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد، در جریان یک عملیات پیش‌دستانه نیروهای اطلاعات و هنگ دوم لشکر 51 موفق شدند این عنصر داعشی را در شهرستان مخمور بازداشت کنند.

این عنصر داعشی، مسئول رسیدگی به امور «هسته‌های مخفی» داعش در مخمور بود و تحت تعقیب نیروهای امنیتی عراق قرار داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟