علت مرگ ۳۳۰ فیل در بوتسوانا چه بود؟!  + عکس

به گزارش رکنا، در اوایل سال جاری ۳۳۰ فیل آفریقایی به شکلی باورنکردنی در بوتسوانا جان خود را از دست دادند اما علت مرگ این فیل ها در هاله ای از ابهام باقی مانده بود.

اکنون محققان با بررسی منابع آبی در این منطقه مرگ های غیر قابل توجیه فیل ها را به جلبک های سبزی نسبت داده اند که باعث مسمومیت و مرگ ناگهانی فیل ها شده است.

"تائولو"یک محققو زیست شناس در این باره گفت: ما بسیار نگران بودیم و نمی دانستیم علت مرگ فیل ها چیست .کفتارها و کرکس هایی که از فیل های مرده تغذیه کرده بودند هیچکدام نمردند و به همین دلیل هیچ نشانه ای از بیماری در فیل ها وجود نداشت.اما آمار مرگ و میر نگران کننده بود پس از مرگ فیل ها آزمایشات گسترده ای برای تعیین علت مرگ این حیوانات آغاز شد.

وی افزود: ویژگی رویداد مرگ و میر ، یافته های بالینی و آزمایشها ،علت مرگ را در نهایت مسمومیت نشان داد که هنگام نوشیدن آب رخ داده بود . درون آب برکه هایی که فیل ها از آن می نوشیدند جلبک سبزی یافت شده که در بدن این حویانات ایجاد مسمومیت و مرگ ناگهانی می کرد. اما هنوز نمی دانیم چرا این آب مسموم دیگر حیوانات را به کشتن نداده و باعث مسمومیتشان نشده است و تنها پاسخ یافت شده تاثیرگذاری این جلبک برگیرنده های سیستم اعصاب فیل ها بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟