گزارشی مبنی بر مسمومیت با داروی تقلبی کرونا در اصفهان نداشتیم

به گزارش رکنا، آرش نجیمی  با اشاره به شرایط حاد ابتلاء به کرونا در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه تاکنون در استان اصفهان روند ابتلاء به این بیماری در استان صعودی بوده و می‌توان گفت طی روز اخیر شیوع این بیماری در شرایط فوق حاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علی رغم همه توصیه‌ها و تذکرات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همچنان بسیاری از شهروندان نسبت به سلامتی خود و اطرافیانشان بی توجه هستند، اضافه کرد: تجمع شب گذشته در پل خواجو نمونه‌ای از این بی توجهی‌ها است که نمونه آن را طی چند روز اخیر نیز شاهد بوده‌ایم.



بیمارستان‌های خمینی‌شهر ظرفیت خالی ندارد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا در شهرستان خمینی شهر نسبت به دیگر شهرهای استان وضعیت بدتری دارد، ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان‌های این شهرستان ظرفیت خالی ندارد و بیماران مازاد بر ظرفیت این بیمارستان‌ها در اصفهان بستری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان توان زیادی برای ادامه روند درمان بیماران مبتلا به کرونا ندارد، تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند که مرگ و میر ناشی از کرونا طی روز اخیر در ۲۲ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به حدود دو برابر رسیده است.

نجیمی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا ظهر روز گذشته را یک هزار و ۲۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به بیش از ۲۱۰ نفر رسیده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ظرفیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در بیمارستان عیسی بن مریم ظرفیت تکمیل است اما در بیمارستان الزهرا (س) هنوز ظرفیت برای پذیرش بیماران را داریم هر چند پیش‌بینی می‌شود در بازه‌ای از زمان مجبور شویم با این روند تخت‌های سایر بیماران را نیز در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دهیم.



شرایط فعلی بحران کرونا در اصفهان پیش‌بینی شده بود


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه شرایط امروز را تا قبل از شهریور ماه هشدار داده بودیم اما شهروندان علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های مراجع عظام نسبت به هشدارهای بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها بی توجه بودند، تصریح کرد: نمی‌توان گفت تا کی شرایط بحرانی کرونا در اصفهان فروکش می‌کند و در این راستا تنها شهروندان می‌توانند با رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات سلامتی خود و خانواده‌شان را تضمین کنند.

وی در خصوص استفاده از داروی تقلبی کرونا در اصفهان اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر مسمومیت دارویی و یا خرید و فروش این دارو در اصفهان نداشته‌ایم.

نجیمی تاکید کرد: داروهایی مانند رمدیسیور تنها در مراکز دولتی توزیع می‌شود و هر گونه دارویی که خارج از پروتکل درمانی توزیع شود تقلبی است و ممکن است به سلامتی شهروندان آسیب بزند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟