بازسازی عروق پاره شده قلب بیمار ماکویی در شیراز

به گزارش رکنا ، حامد قدوسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام عمل جراحی عروق، سرخ رگ بیمار ۵۶ ساله ماکویی را در بیمارستان نمازی ترمیم و بازسازی کرد.

این پزشک شیرازی گفت: این عمل یکی از پیچیده‌ترین اعمال جراحی عروق بود که با به کارگیری پمپ قلبی ریوی با موفقیت انجام شد و بیمار ۴ روز پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه هوشیاری کامل خود را به دست آورد.

درد شکمی بیمار ماکویی نشان از ناراحتی قلبی داشت

قدوسی با بیان این که بیمار به دلیل درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، افزود: پزشکان تصمیم گرفتند آنوریسم بسیار بزرگ توراکوابدمینال (گشاد شدگی همراه با پارگی سرخرگ آئورت در قفسه سینه و شکم) که با پارگی داخلی عروق توام شده بود، را به صورت اورژانسی عمل جراحی باز انجام دهند.

او گفت: به دلیل قرار گرفتن بیمار در شرایط بحرانی، عمل باید در زمان طلایی انجام شود تا بیمار به زندگی بازگردد در غیر این صورت، شانس زندگی بیمار کم می‌شود و احتمال بروز فلج شدگی هر دو پا، سکته قلی، نارسایی کلیوی و سیاه شدن روده‌ها وجود دارد.

این پزشک فوق تخصص جراحی عروق شیرازی، با تشریح نحوه این جراحی گفت: با شکاف ناحیه حفره‌های قفسه سینه و شکم، با کمک تیم جراحی و با متخصص بیهوشی، عروق پاره شده به قطر ۷ سانتی متر بازسازی شد.

قدوسی علت این بیماری را خون بالا و کهولت سن بیان کرد و افزود: در بیمارستان نمازی شیراز با برخورداری از اساتید فوق تخصص در رشته‌های جراحی عروق و متخصصان بیهوشی این امکان به وجود آمده است تا پیچیده و نادر‌ترین جراحی‌های دنیا انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟