آتش سوزی کوه های شهرستان لنده مهار شد

به گزارش رکنا، غلامحسین حکمتیان اصل روز یکشنبه اظهار داشت: این آتش سوزی بعد از سه روز تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی و اداری بامداد یکشنبه بصورت کامل مهار شد.

وی با اشاره به حضور نیروهای منابع طبیعی و امدادی برای پایش منطقه گفت: بخش زیادی از مراتع و جنگلهای شهرستان لنده در این آتش سوزی دچار خسارت شد.

حکمتیان تصریح کرد: در مهار این آتش سوزی علاوه بر نیروهای مختلف شهرستان لنده، پنج اکیپ نیرو از یاسوج و از شهرهای لیکک، چرام و دهدشت نیز حضور داشتند.

وی گفت: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و شیب ۷۰ درصدی تامین ۳۰ دستگاه دمنده و هلی برن نیروها از سوی بالگرد هلال احمر و هوانیروز سپاه نقش مهمی در مهار آتش داشت.

حکمتیان بیان کرد: علت آتش سوزی و میزان دقیق خسارات وارده پس از ارزیابی مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان لنده دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این سطح ۵۳ هزار هکتار جنگل و ۳۲ هزار هکتار مرتع است.

از سه سال گذشته تاکنون حداقل ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است که ۵۰۰ هکتار آن در سال جاری بوده است.

آتش هایی که یا بر اثر بی احتیاطی چوپان ها ،گردشگران و یا به دلیل اختلاف های محلی و یا سوزاندن پسماند مزارع شعله ور شده و ثروت های ملی را به خاکستر تبدیل کرده است.

براساس آمار مساحت جنگل های حوزه زاگرس ۶ میلیون هکتار است که ۸۷۰ هزار هکتار معادل یک هفتم آن در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟