از ورود فاضلاب به کارون شرمنده هستم/نقاط تلاقی آب و فاضلاب کم است

به گزارش رکنا، صادق حقیقی پور عصر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: حجم مشکلات آنقدر زیاد است که برخی مواقع در کارهای روزمره غرق و دچار انفعال می‌شویم. در میان این مشکلات قطعاً وجود فضای مجازی گسترده، سایت یا روزنامه‌های اطلاع‌رسانی را یک نعمت می‌دانیم. حتی اگر برخی مواقع نقد از دید ما غیرمنصفانه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید دموکراسی تمرین شود و نباید همیشه منتظر تعریف باشیم، افزود: اینکه کتمان شود که هیچ مشکلی وجود ندارد، اصلاً خوب نیست ولی باید علت سنجی شود که چه عواملی زمینه‌ساز این مسائل شده است چرا که تا مشکلات ریشه‌یابی نشود، شاهد حل آنها نخواهیم بود.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به اینکه تراکم عملیاتی آبفا تنها در یک منطقه صرف نیست، تصریح کرد: در مدیریت، نباید با دیدگاه سیاسی و یا قومیتی به مسائل نگاه کرد بلکه باید همه مردم را برای دریافت خدمات به یک چشم نگاه کرد. بیشتر فعالیت‌های عملیاتی در مناطق پایین‌شهر بوده است که از جمله می‌توان به محلات منبع آب، حصیرآباد، زوئیه، کوت عبدالله و غیزانیه اشاره کرد.

حقیقی پور عنوان کرد: مشکلات آب و فاضلاب به صورت فنی و کارشناسی باید بررسی شوند و نمی‌توان به این مسائل، قومیتی یا سیاسی نگاه کرد. فاضلاب از منظرم مشکل اول خوزستان است که این استان در این زمینه فقیرترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تمدن قدیمی استان، یکی از علل این مشکلات است و اینکه از همان گذشته سیستم دفع فاضلاب داشتند ولی ایجاد شبکه‌های مدرن با انقلاب و بعد هم جنگ تحمیلی همزمان شد، بعد از جنگ خوزستان در دوران دنبال ساخت خانه بود ولی استان‌های دیگر به دنبال ایجاد شبکه فاضلاب بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟