کشف دومین محموله بزرگ پرندگان شکاری در استان بوشهر

به گزارش رکنا،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک محموله پرندگان شکاری در خطر انقراض قاچاق شامل ۵۵ بُهله شاهین و بالابان در بندر دیر این استان کشف شد.

فرهاد قلی نژاد افزود: این محموله با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از متخلفان کشف شد.

او با اشاره به دستگیری سه نفر در این زمینه، بیان کرد: به این ترتیب از قاچاق پرندگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس پیشگیری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه این دومین محموله پرندگان شکاری قاچاق است که این هفته کشف شده است، بیان کرد: اوایل این هفته نیز یک محموله شامل ۱۲۱ پرنده شکاری از یک لنج باری در آب‌های شهرستان دیر کشف و ضبط شد.

قلی نژاد گفت: هر ساله برخی از سودجویان بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی دست به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌زنند که این اقدام موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند شده‌است.

او عنوان کرد: یگان حفاظت محیط زیست با همه توان و با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی از هر گونه زنده‌گیری و قاچاق پرندگان جلوگیری می‌‎کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟