کرونا اهواز و شوشتر را قرمز کرد

به گزارش رکنا،  دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و ساده‌انگاری برخی افراد، شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در خوزستان هستیم و هم اکنون شهرهای اهواز، آبادان، شوشتر، بهبهان، امیدیه و آغاجاری در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه در چند روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان افزایش پیدا کرده و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های این بیماری افزایش یابد.

ابول نژادیان ادامه داد:به تازگی افراد بیشتری در خوزستان درگیر این بیماری شدند که علایمی شدیدتر از مبتلایان قبلی دارند ضمن اینکه سن ابتلا به شدت کاهش پیدا کرده و نوجوانان، جوانان، و میانسالان نیز درگیر این بیماری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در روزهای گذشته بارها هشدار داده شده بود که وضعیت خوزستان بسیار شکننده است اما متاسفانه هر روز شاهد کمتر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی افراد بودیم.

وی گفت: لازم است تا مردم گرامی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هرگونه حضور درآیین‌ها و تجمع‌ها، بازارچه‌ها و... به شدت پرهیز کنند، دست‌های خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند و در هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و یک هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟