بستری 18 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش رکنا، شهرام حبیب زاده عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۲۳ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار ابتلاء به بیماری کرونا در نوسان است، از افزایش ترخیصی ها در روزهای اخیر خبر داد و گفت: از تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از اردبیل، ۲ نفر پارس آباد، هفت نفر مشگین شهر، ۲ نفر گرمی و یک نفر از خلخال گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۸ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مورد درمان هستند.

حبیب زاده بیان کرد: متأسفانه ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت کرده‌اند، لذا هم استانی‌ها باید به خطر مرگ و میر این ویروس توجه داشته باشند و تا ریشه‌کن شدن قطعی این بیماری حتماً در استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین تلفات و آسیب‌های ممکن این بیماری خطرناک را کنترل و مهار کنیم.

وی از پایداری مبتلایان به این بیماری در استان خبر داد و گفت: استان اردبیل فعلاً در وضعیت زرد به سر می‌برد و اگر مردم به همین روال مراقبت داشته باشند انتظار می‌رود در فصل پاییز به وضعیت سفید برسیم که باز به رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و مخصوصاً دانش آموزان بر می‌گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: مردم در استفاده از ماسک خسته نشوند و همچنان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان در استفاده از ماسک مصمم باشند و گفتنی است در محل‌های سرپوشیده استفاده از ماسک از ضروریات استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 606287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟