تخریب 16 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی گرمسار

به گزارش رکنا، محمد فخیری  از تخریب ۱۶ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان گرمسار (منطقه منگر پشت باغ همایونی) خبر داد و اظهار کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری با هماهنگی با مقام قضائی تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی گرمسار انجام شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مالکان بدون اخذ مجوز لازم از جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به ساخت‌وساز بناها و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی کردند؛ با همکاری عوامل انتظامی شهرستان و مأمورین جهاد کشاورزی شهرستان تمامی بناهای غیرمجاز تخریب و اراضی کشاورزی به وضع سابق بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با تخریب این 16 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان گرمسار 2 هکتار از اراضی کشاورزی آزاد و به وضع سابق اعاده شد.

فخیری گفت: از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و باغی حتماً به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و مشاوره لازم را اخذ کرده تا متحمل خسارت مالی نشوند.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور عوامل گشت حفظ کاربری در سطح اراضی کشاورزی و باغی، در صورت مشاهده ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی، ضمن توقیف عملیات ساخت‌وساز، اقدامات قانونی نیز انجام و با متخلفین و متعرضان برخورد لازم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سامانه 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی است افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری با سامانه 131 تماس و موارد مشکوک را گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 606241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟