آهنگساز برنده اسکار از دنیا رفت + عکس

به گزارش رکنا ، آل کاشا آهنگسازوترانه سرایی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی موفق به کسب جایزه آکادمی اسکار برای دو فیلم «ماجرای پوزیدون» محصول سال ۱۹۷۲ و همینطور «آسمانخراش جهنمی» محصول ۱۹۷۴ بود، در سن ۸۳ سالگی در لس آنجلس جان خود را از دست داد البته هنوز علت مرگ او اعلام نشده است.

کاشا به عنوان تیم آهنگسازی به همراه جوئل هرشهورن، دوبار نامزد جوایز تونی و چهار بار نامزد جوایز گلدن گلوب شده ویک بار هم جایزه برگزیده مخاطبان را دریافت کرده است. این زوج چندین جوایز دیگر را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

آهنگ «صبح فردا» از معروف ترین آثار آل کاشا

آهنگ «صبح فردا» در سال ۱۹۷۲ از فیلم سینمایی «ماجرای پوزیدون» هنوز هم یکی از موسیقی‌های مشهور سینماست. نسخه دیگری از این موسیقی که توسط مورین مک گورن نواخته شد رتبه نخست صد اثر محبوب را در اختیار داشت.

نامزدی‌های دیگر کاشا در اسکار به محصول ۱۹۷۷ دیزنی به نام «اژد‌های پیت» باز می‌گردد که با هرشهورن همکاری کردند. هر دوی آن‌ها با این اثر توانستند در بخش بهترین موسیقی متن و همچنین بهترین ترانه، نامزد اسکار شوند. هرشهورن در سال ۲۰۰۵ جان خود را از دست داده است.

کاشا سابقه نویسندگی نیز داشته و در مجموع سه کتاب را نوشته است. گفته می‌شود او روی چهارمین کتاب خود در زمینه موسیقی کار کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟