شناسایی 35 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/کرونا در کردستان اوج گرفت

به گزارش رکنا، فرزین رضاعی اظهار کرد: در حال حاضر 138 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود:در حال حاضر 68 بیمار کرونایی در سنندج، 22 بیمار در سقز، 6 بیمار در مریوان، 16 بیمار در قروه، 10 بیمار در بیجار، 7 بیمار در کامیاران، 3 بیمار در دیواندره، 5 بیمار در بانه و یک بیمار کرونایی در شهر سروآباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: حال 33 بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، گفت: از آغاز شیوع این ویروس تا کنون در مجموع 450 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

به گفته وی، از شیوع کرونا ویروس تا کنون 159 نفر در سنندج، 85 نفر در سقز، 39 نفر در قروه، 38 نفر در کامیاران، 33نفر در بانه، 33 نفر در دیواندره، 27 نفر در بیجار، 26 نفر در مریوان و 10نفر در دهگلان جان‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در صورتی که رعایت دستورات بهداشتی به صورت سریع در شهرستان‌ها افزایش نیابد، در هفته‌های آینده با مشکل جدی روبرو خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه افزایش گردش ویروس و فعالیت آن در آستانه پاییز بسیار خطرناک است، گفت: باید به‌ سرعت از گردش ویروس با رعایت اصول بهداشتی کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟