کلاهبرداری از نوع امداد خودرویی مد جدید سارقان در تبریز

به گزارش رکنا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری تبریز روز دوشنبه با اعلام این خبر ضمن هشدار به شهروندان نسبت به کلاهبرداری توسط امداد خودروهای فاقد مجوز از این مجموعه، گفت: شهروندان جهت دریافت اطلاعات، خدمات امدادی و یدک کش می‌توانند با مرکز ۱۱۸ تماس تلفنی برقرار کرده و از این طریق ضمن سالم‌سازی ارتباط بین امداد خواهان وامدادگران خودرو، حمایت قانونی نیز از شرکت‌های امداد خودروی مجاز صورت گیرد.

فاضل نادری، تعامل بین شهروندان و سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری را موجب ایجاد محدودیت‌ برای فعالیت شرکت‌های غیرمجاز دانست که بدین طریق امکان و فرصت سوءاستفاده و کلاهبرداری از امدادخودروهای فاقد مجوز های لازم به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه تهیه کارت اشتراک امداد خودرو توسط شهروندان از شرکت هایی که دارای پروانه امداد خودرو و مجوز صدور کارت اشتراک دارند، اختیاری است، اظهار داشت: در صورت تهدید و فروش تحمیلی از سوی تماس‌گیرندگان، کلاهبرداری تلقی می شود.

نادری ادامه داد: طبق گزارش ارسالی از اداره نظارت بر امور شرکت ها، طی روزهای اخیر تماس‌ های مشکوک تلفنی با مالکین خودروهای شخصی و عمومی تحت عنوان مرکز امداد خودرو و صدور کارت اشتراک یک ساله امداد خودرو (کارت طلایی) و ارائه خدمات تعمیر و یدک خودرو با تخقیف ویژه صورت گرفته است که متاسفانه برخی از این تماس ها توسط شرکت های بدون مجوز صورت می گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه و آگاهی شهروندان در استفاده بهینه از امدادخواهان از خدمات امدادی به دست افراد مجاز در سطح شهر که از طریق معرفی سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری تبریز و دارای پروانه بهره برداری به اداره مخابرات تبریز اعلام شده است، گفت: مسخصات این شرکت های دارای مجوز در سامانه ۱۱۸ مخابرات تبریز ثبت شده و موارد قابل رهگیری است.

نادری گفت: هرگونه ارایه کارت اشتراک صادره و فروش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در امدادخودرو و یدک کش های بدون مجوز از شهرداری تبریز و حومه ممنوع و غیر قانونی بوده و عوامل گشت و بازرسی سازمان خمل و نقل به همراه عوامل پلیس راهور شهرستان اجازه فعالیت خودروهای غیر مجاز امدادی و یدک کش در سطح شهر را نخواهند داد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و غیرقانونی، برخورد قانونی با متخلفان صورت می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟