انهدام بزرگترین شبکه ارز خارجی جعلی در بوکان

شبکه بزرگ جعل ارز در بوکان منهدم شد

به گزارش رکنا،  فرمانده انتظامی بوکان گفت: شبکه‌ بزرگ جعل حرفه‌ای که اقدام به چاپ و توزیع ارز و اسکناس خارجی جعلی می‌کرد، با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز دوشنبه اظهار داشت: با دریافت اطلاعاتی در خصوص فعالیت یک شبکه جعل اسکناس در این شهرستان، در راستای اجرای طرح مبارزه با شبکه‌های جعل و توزیع اسکناس‌های رایج داخلی و ارزهای خارجی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی انتظامی بوکان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و رصد جامعه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، ماموران موفق شدند شبکه چاپ انواع ارز رایج خارجی و داخلی در مبالغ مختلف شامل دلار و دیگر اسکناس‌های خارجی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شبکه، انواع دستگاه‌های پیشرفته جعل اسکناس داخلی و ارزهای خارجی و بیش از پنج هزار اسکناس ۱۰۰ دلاری جعلی پیش از ورود به بازار با هوشیاری پلیس کشف و توقیف شد.

سرهنگ حیدری، ارزش دلارهای تقلبی کشف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و همه ادوات ساخت و جعل اسکناس نیز توقیف شده است.

وی اضافه کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری همدستان این فرد ادامه دارد.

وی از شهروندان و افرادی که قصد خرید ارز را دارند خواست از خرید و فروش آن در معابر و خیابان‌ها خودداری کرده و تنها از مراکز و صرافی‌های معتبر اقدام به خرید ارز مورد نیاز خود کنند.

فرمانده انتظامی بوکان همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

بوکان با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟