کشف 9 جنازه از رودخانه کارون / در 6 ماه گذشته رخ داد

9 جسد افراد غرق شده از رودخانه کارون در مقطع اهواز کشف شد.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: از ابتدای سال تا ۱۷ شهریورماه، ۹ جسد از افراد غرق شده در رودخانه کارون در مقطع اهواز کشف شده است.

ابراهیم قنبری  اظهار کرد: ایستگاه امداد و نجات آبی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز که در حاشیه شرقی رودخانه کارون واقع شده است، یکی از مجهزترین و پرکارترین ایستگاه‌های غواصی آتش‌نشانی جنوب غرب کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: این پایگاه غواصی آتش‌نشانی با توجه به شرایط جغرافیایی شهر اهواز و جاری بودن رودخانه کارون در این شهر، شرایط ویژه‌ای را برای آتش‌نشانان غواص ایجاد کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: کارون که به بزرگ‌ترین رودخانه کشور شهرت داشته است و شهر اهواز را با جمعیتی بالغ‌بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌کند، به خاطر داشتن حاشیه «ساحلی» پتانسیل حوادث آبی بیشتری را نیز دارد.

قنبری عنوان کرد: شغل غواصی در بین مشاغل یکی از پراسترس‌ترین شغل‌ها به حساب می‌آید اما غواصی برای نجات جان انسان‌ها و یا بیرون آوردن اجساد از رودخانه از سطح استرس بسیار بالاتری برخوردار است.

وی بیان کرد: نیروهای ایستگاه امداد و نجات آبی سازمان آتش‌نشانی اهواز با خدمات ۲۴ ساعته در این ایستگاه تاکنون شهروندان زیادی را در حاشیه کارون از کام مرگ نجات داده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اعلام این خبر که از ابتدای سال تا ۱۷ شهریورماه، ۹ جسد از رودخانه کارون در مقطع اهواز در کشف شده است، بیان کرد: این آمار برای نجات‌یافتگان رودخانه کارون در مقطع اهواز و کانال‌های حاشیه شهر در سال گذشته ۳۲ نفر و در سال ۹۹ تاکنون هفت نفر بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟