مرگ تلخ 345 زن و مرد و کودک در آذربایجان شرقی در جاده های مرگ

به گزارش رکنا،  مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجانشرقی گفت: در پنج ماه گذشته امسال ۳۴۵ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا،  دکتر علی صفایی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۲۹۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۴۰۲ نفر بود حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۲۳۳ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۷۹ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۴ نفر در جاده های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه ها گزارش شده است.

صفایی فرد گفت: ۱۲ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۷ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

وی اظهار کرد: در مرداد ماه امسال نیز ۷۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی همچنین با اعلام اینکه در پنج ماه گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۶ هزار و ۳۵۹ نفر بود، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۸۲۹ نفر مرد و یک هزارو ۵۳۰ نفر زن بودند.

صفایی فرد اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۸ هزارو ۲۹ نفر گزارش شده بود حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در مرداد امسال نیز یک هزار و ۵۴۲ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۷۸۸ نفر بوده حدود ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال گذشته در استان ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مصدومان این حوادث نیز درسال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟