اوج‌گیری شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری وارد هفته دهم شد

به گزارش رکنا، مجید شیرانی روز شنبه  افزود: چهارمحال و بختیاری از استان‌های با گرفتاری بالا در موج دوم شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود که از روزهای ابتدایی تیرماه تاکنون در مقایسه با ماه‌های قبل از آن بیشترین اوج شیوع را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: ۹ هفته است که استان از نظر تعداد بیماران بستری و سرپایی در اوج شیوع کرونا قرار دارد و این روند در هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت چرا که صعودی شدن تعداد بیماران سرپایی طی هفته گذشته نشان از افزایش بیماران بستری در روزهای آینده دارد.

شیرانی، با اشاره به شناسایی ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیش از ۹۰ درصد آنها بهبود یافته و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از ابتلای ۴۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: طولانی شدن روند شیوع کرونا و اوج‌گیری آن در هفته‌های اخیر فشار بالایی بر پرسنل بهداشت و درمان وارد کرده و همین موضوع میزان ابتلای مدافعان سلامت به این ویروس را افزایش داده است.

شیرانی با تاکید بر رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از آنجا که هنوز هیچ واکسن و یا روش درمانی قطعی برای این ویروس در اختیار نیست، موثرترین و ساده‌ترین روش پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟