آتش سوزی های منطقه حفاظت شده دنا مهار شد

به گزارش رکنا ، فرماندار شهرستان دنا از وقوع دو فقره آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد و گفت: یک فقره آتش سوزی در ارتفاعات روستای "کَرَه" و آتش سوزی دیگر در ارتفاعات "میمند" رخ داده است.

عبدالحمید پناهی، با بیان اینکه آتش سوزی روستای"کَرَه" در ساعات اولیه مهار و خاموش شد، افزود: حدود پنج هزار متر جنگل و مرتع در پی این آتش سوزی طعمه حریق شد.

پناهی اضافه با بیان اینکه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه "میمند" در محدوده منطقه حفاظت شده دنا چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه آغاز شد گفت: این آتش سوزی در همان روز نوزدهم شهریور مهار شد.

وی گفت: دیروز پنجشنبه ساعت ۱۲ این آتش سوزی به دلیل وزش باد شدید دوباره شعله ور شد ولی مردم و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست با تلاش زیاد، آتش سوزی را مهار کردند.

فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: نیرو‌های مردمی، دهیاران و شورا‌های روستا‌های اطراف منطقه دچار حریق شده و نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و استان برای مهار و خاموش کردن دو آتش سوزی تلاش و همکاری کردند.

هر ساله با شروع فصل گرما قسمت وسیعی از جنگل های کشور به ویژه درختان بلوط زاگرس به دلیل کمبود امکانات، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات تخصصی اطفا حریق و همچنین نبود متولی مشخص طعمه حریق می شوند و به گونه ای این موضوع به تراژدی تلخ و سریال ادامه داری تبدیل شد.

پناهی در خصوص علت آتش سوزی‌ها بیان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، اما به احتمال زیاد عامل آن انسانی است.

وی در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی‌ها ادامه داد: آتش سوزی منطقه "کَرَه" حدود ۵ هزار متر بوده، اما هنوز خسارات آتش سوزی منطقه "میمند" مشخص نیست.

پناهی بیان کرد: دو گروه از نیرو‌ها در منطقه حضور دارند تا در صورت شلعه ور شدن دوباره به موقع مهار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟