پلمب مخازن 28 تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری صادراتی در قروه

به گزارش رکنا،  مسوول اداره استاندارد قروه از نمونه‌برداری و پلمب مخازن ۲۸ تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری به وزن ۷۲۰ تُن در این شهرستان خبر داد و گفت: این پملب به منظور تایید و تعیین ماهیت محموله موجود در این تعداد تانکرها به مقصد افغانستان انجام شده است.

شهرام محمدی روز چهارشنبه یکی از رسالت‌های استاندارد را نمونه برداری و نظارت بر صادرات روغن سوخت تقطیری در این شهرستان به مقصد افغانستان اعلام کرد و اظهار داشت: پس از نمونه‌برداری انجام شده مخازن ۲۸ تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری به وزن ۷۲۰ تُن تایید و سپس پملب شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای تولیدی سوخت تقطیری در این شهرستان با حضور ادارات استاندارد، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد، اضافه کرد: نمونه برداری و تعیین ماهیت روغن سوخت تقطیری از واحد تولیدی نیکران شیمی و پویا روغن غرب قروه به منظور تعیین ماهیت فرآورده صادراتی و جلوگیری از قاچاق سوخت‌های یارانه‌ای در طول سال انجام می‌شود.

مسوول اداره استاندارد قروه یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون این ۷۲۰ تُن نخستین محموله صادراتی سوخت تقطیری تولید شده توسط این ۲ واحدتولیدی صادرات محور در شهرستان است.

سوخت تقطیری به عنوان یک محصول جانبی در صنعت بازیافت روغن‌های کارکرده دارای ارزش بالایی است. این ماده نوعی ماده سبک پایه نفتی است که به عنوان سوخت صنعتی قابل استفاده بوده و با توجه به کیفیت نسبتا مناسب آن قابلیت صادرات نیز دارا است.

منشا این ماده نیز مواد هیدروکربنی سبک حاصل از شکسته شدن ملکول‌های روغن در داخل موتورهای درون سوز است که بعد از مدتی به دلیل انباشته شدن این ملکول‌ها عملا کیفیت روغن افت می‌کند و روغن باید تعویض شود.

در حال حاضر ۳۵۴ واحد تولیدی در استان کردستان زیر پوشش استاندارد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟