نظامیان ترکیه باز هم در سوریه به رگبار بسته شدند

به گزارش رکنا ، نظامیان ترکیه مستقر در استان ادلب سوریه برای دومین بار ظرف 10 روز گذشته هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند که با زخمی شدن دو نفر آنها همراه شد.

فعالان و رسانه‌های سوریه از زخمی شدن دستکم دو نظامی ترکیه در حمله افراد مسلح در جنوب استان ادلب خبر دادند.

روزنامه سوری «الوطن» اعلام کرد:« حمله افراد مسلح ناشناس به پست ایست و بازرسی ارتش ترکیه در شهرک معترم از توابع اریحا در نزدیکی بزرگراه M4 که حلب را به اللاذقیه متصل می‌کند به زخمی شدن دستکم دو نظامی ترکیه منجر شد».

دومین حمله به نظامیان ترکیه

بنا به این گزارش، حمله مذکور دومین حمله به نظامیان ترکیه ظرف کم تر از ۱۰ روز اخیر است.

به گفته روزنامه الوطن، افراد مسلح از داخل خودروی خود به سمت گروهی از نظامیان ترکیه که در حال خروج از پست بازرسی بودند تیراندازی کردند و سریعا از محل حادثه گریختند. گفته شده حال یکی از نظامیان مجروح وخیم است.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است و همچنین ناظران و فعالان طرفدار دولت سوریه نیز درستی این اطلاعات را تایید کردند.

افزایش نیروهای ارتش ترکیه در استان ادلب

حضور ارتش ترکیه در استان ادلب در حالی ادامه دارد که همچنان به تعداد این نیروها افزوده می‌شود. تعداد خودروهای نظامی که از زمان آتش‌بس جدید، وارد ادلب شده، به پنج هزار و ۴۵۰ خودرو می‌رسد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه ۱۵ اسفند سال گذشته بعد از تشدید درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و ارتش ترکیه در ادلب، به توافق آتش بس در این استان دست یافتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟