کشف گورستان ماموت های ماقبل تاریخی در مکزیک + عکس

به گزارش رکنا، تحقیقات در این سایت از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز و ۷۰ اسکلت از ماموت های غول پیکر پیدا شده و در سال ۲۰۲۰ نیز ۱۳۰ اسکلت دیگر نیز کشف شد که در مجموع تعداد اسکلت های بدست آمده به ۲۰۰ عدد رسید.

به گفته محققان به نظر می رسد در گذشته های دور در این منطقه باتلاقی بزرگ وجود داشته که گله ماموت ها را در خود فرو برده است.گرچه فرضیه های متفاوتی نیز از سوی محققان مطرح شده است.

در این میان تنها برخی از ماموت ها با ابزاری که انسان های اولیه در دست داشته اند کشته شده و اجسادشان دیده می شود.

عملیات حفاری در گورستان ماموت ها ادامه دارد و به عقیده محققان هنوزاحتمال وجود استخوان های بیشتری از این موجودات ماقبل تاریخی در منطقه وجود دارد.

در کنار فسیل ماموت ها بقایای اجساد ۱۵ جمجمه انسان نیز تاکنون بدست آمده است که با ابزارهایی ابتدایی ساخته شده از استخوان حیوانات در کنار ماموت ها جان سپرده اند.

"روبن مانزانیلا" از انستیتو انسان شناسی در این باره گفت: در این گورستان بزرگ ما اجساد ۱۵ انسان، ۲۰۰ ماموت، ۲۵ شتر و ۵ اسب داریم. در گذشته این منطقه باتلاقی بوده اما فرضیه های زیادی وجود دارد گودال هایی نیز دیده می شود که ساخته دست بشر است و به نظر می رسد انسان های اولیه از این طریق ماموت ها را برای گوشت و پوستشان به دام انداخته و شکار می کردند.اکنون در حال بررسی بیشتر یافته های جدید هستیم همه چیز شگفت انگیز است. با این وجود تا آزمایش دقیق ابزار آلات جدید یافت شده نمی توانیم نظر قطعی در این ارتباط بدهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟