دستگیری 4 سارق حرفه ای مغازه در بجنورد

به گزارش رکنا ،فرمانده انتظامی خراسان شمالی از انهدام باند سارقان درحرکت مغازه در سطح استان خبر داد و گفت: چهار نفر متهم این سرقت‌ها در فردیس دستگیر شدند.

علیرضا مظاهری اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد مغازه در سطح استان خراسان شمالی توسط ۴ سارق حرفه‌ای که با تخریب شیشه‌های مغازه‌ها اقدام به سرقت وجه نقد و یا گوشی تلفن همراه از گاوصندوق می‌کردند، بلافاصله اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان با جدیت آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تیم اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اقدامات خود را در این رابطه با حساسیت بیشتری دنبال کرد، افزود: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با همکاری اداره مبارزه با سرقت در تمامی صحنه‌های سرقت حاضر و اقدام به معاینه محلی و تحقیقات میدانی اولیه کردند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در استان با بیان اینکه در همین رابطه تصاویر ضبط‌شده از محل‌های وقوع سرقت توسط دوربین‌های مداربسته اخذ و مورد بازبینی قرار گرفت، تصریح کرد: در بازبینی از یکی از تصاویر ضبط‌شده، خودروی سارقان شناسایی و بلافاصله استعلامات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه با تیزهوشی و تیزبینی کارآگاهان اداره عملیات ویژه خودروی سارقان با توجه به مشخصات ظاهری شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت، یادآور شد: درنهایت مشخصات مالک و استفاده‌کننده از خودرو به‌دست آمد.

مظاهری با اشاره به اینکه با تجزیه و تحلیل اقدامات فنی هویت هر ۴ نفر از متهمان محرز شد، افزود: با رصد فنی فعالیت سارقان مشخص شد که سارقان در استان‌های شیراز، بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و درنهایت خراسان رضوی که یک روز پس از سرقت از بجنورد انجام‌شده بود، اقدام به سرقت کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان ادامه داد: با تکمیل اطلاعات و اخذ نیابت قضائی تیمی متشکل از کارآگاهان اداره عملیات ویژه، اداره مبارزه با سرقت و اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان شمالی جهت دستگیری متهمان به شهرستان فردیس اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: طی تعاملات خوب انجام‌شده با پلیس آگاهی استان البرز به ویژه اداره اطلاعات جنایی و همکاری پلیس آگاهی فردیس در اقدامی ضربتی و هماهنگ با پشتیبانی اطلاعاتی صورت گرفته هر چهار نفر متهم دستگیر شدند.

مظاهری بابیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام‌شده به ۱۴ فقره سرقت اعتراف کردند، تصریح کرد: درنهایت متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی بابیان اینکه در همین رابطه دادستانی شهر بجنورد نیز به‌پاس تلاش‌های مجاهدانه کارآگاهان درخواست تشویق و تقدیر از آنان را داشته و همچنین مردم عزیز نیز از این اقدام ضربتی کارآگاهان تقدیر کردند، خاطرنشان کرد: پلیس به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش جامعه مختل شود و از شهروندان نیز انتظار می‌رود تا در صورت اطلاع و یا مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟