دستگیری کلاهبردار اینترنتی در پوشش ثبت نام استخدامی شرکت

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد درگاه جعلی (ثبت‌نام استخدامی شرکت) در شبکه‌های اجتماعی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد کرده بود، خبر داد .

سرهنگ دوم سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه برای هزینه ثبت‌نام استخدامی در شرکتی به درگاه جعلی پرداخت هدایت شدند و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته اند و بعد از آن مبلغ جمعاً به مبلغ 200.000.000 ریال از حساب بانکی شان به صورت غیر مجاز برداشت شده است ؛ پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن استان مرکزی است که با هماهنگی مقام قضائی و نیابت، نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد.

برداشت غیر مجاز از حساب 40 شهروند مازندرانی

سرهنگ خورشاد بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با روبه ‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب 40 نفر از شهروندان مازندرانی به مبلغ 500.000.000 ریال عتراف کرد.

توصیه پلیس به شهروندان

رئیس پلیس فتا استان مازندران تاکید کرد: تبلیغات، پیشنهادهای فریبنده و حقوق‌های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای کلاهبرداری از متقاضیان کارباشد ،افراد باید حتما به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی ملاقات کنند و از محل فعالیت وی مطلع شوند و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهند.

سرهنگ خورشاد از کاربران خواست: تا در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریتهای سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟