شناسایی 12 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

به گزارش رکنا، فرزین رضاعی اظهار کرد: در حال حاضر 90 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته تا کنون 12 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: 42 بیمار کرونایی در سنندج، 8 بیمار در سقز، 12 بیمار در مریوان، 7 بیمار در قروه، 5 بیمار در بیجار، 6 بیمار در کامیاران، 3 بیمار در دیواندره، 3 بیمار در بانه و یک بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان سروآباد بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: حال 26 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

فوت 443 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان

رضاعی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون 443 نفر در استان جان باخته‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج با 156 نفر بیشتر جانباختگان ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از آغاز شیوع این ویروس در استان تا کنون در مجموع 84 نفر در سقز، 38 نفر در قروه، 38 نفر در کامیاران، 33 نفر در بانه، 32 نفر در دیواندره، 26 نفر در بیجار، 26 نفر در مریوان و 10 نفر در دهگلان بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

وضعیت شیوع کرونا در برخی شهرهای کردستان سفید است

به گفته وی، بر اساس آمار نرم‌افزار ماسک وضعیت شیوع کرونا در سنندج، بانه و دیواندره سفید و دیگر نقاط استان زرد اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ وضعیت بیماری کرونا برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت مناسبی قرار داد اما در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری با موج جدیدی از بیماری مواجه خواهیم شد.

رضاعی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون از سوی شهروندان، اظهار کرد:‌ اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی تا قطع زنجیره این ویروس مهلک باید رعایت شود در غیر این صورت با افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان مواجه خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟