3 زن تهرانی از حوادثی تلخ جان سالم به در بردند

به گزارش رکنا، معاون هلال احمرشمیرانات با اشاره به اطفاء حریق یک دستگاه خودرو ۲۰۶ بدلیل نقص فنی در گردنه قوچک از نجات سه کوهنورد تهرانی در ارتفاعات دارآباد و فشم خبر داد.

نجات 3 کوهنورد در تهران

جمال شریفی معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات  اظهار کرد: ساعت ۱۳ روز گذشته با اعلام پلیس راهور مبنی بر حریق یک دستگاه خودرو ۲۰۶ به علت نقص فنی در جاده استخر قبل از گردنه قوچک، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: امدادگران پس از رسیدن به محل حادثه سریعاً اقدام به اطفای حریق، بررسی و ارزیابی حادثه و تأمین جاده کرده و در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه عملیات به پایان رسید.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات تأکید کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

امدادرسانی به بانوی کوهنورد در ارتفاعات دارآباد

شریفی همچنین با اشاره به عملیات دیگری در این روز از نجات بانوی کوهنورد ۵۲ ساله در ارتفاعات دارآباد خبر داد و گفت: ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ترومای مچ پای راست خانم ۵۲ ساله در ارتفاعات کوهستانی دارآباد (منطقه پلیس)، بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستانی کلکچال به محل حادثه اعزام شد.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن تیم به محل حادثه مشخص شد، مصدوم در حین کوهنوردی دچار آسیب دیدگی شدید مچ پا شده است که با انجام اقدامات امدادی اولیه، آتل بندی پای مصدوم و تثبیت فیزیکی توسط تیم اعزامی، مصدوم به پایین کوه و در نهایت با هماهنگی انجام گرفته تحویل عوامل اورژانس شد.

نجات ۲کوهنورد گمشده در ارتفاعات فشم

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات در ادامه به عملیات دیگری اشاره و عنوان کرد: ساعت ۱۵ روز جمعه با اعلام گزارش از مرکز عملیات هلال احمرشهرستان مبنی بر گمشدن دو کوهنورد خانم ۳۴ و ۳۵ ساله که درحین کوهنوردی راه را گم کرده بودند، بلافاصله یک تیم عملیلیاتی جستجو و نجات کوهستان از پایگاه کوهستانی هلال احمر دربند به موقعیت حادثه اعزام شد.

شریفی افزود: نجاتگران این جمعیت پس از ساعت‌ها جست‌وجو و تلاش بی‌وقفه موفق به نجات ۲ کوهنورد که یکی از کوهنوردان دچار آسیب دیدگی پاشده بود، بعداز انجام اقدامات اولیه کوهنوردان را به پایین کوه منتقل کردند.

وی یادآور شد: این حادثه درساعت ۱۸ و۳۰دقیقه با موفقیت خاتمه یافت.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات با اشاره به همراه نداشتن امکانات لازم برای کوهنوردی توسط کوهنوردان، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط مهم کوهنوردی داشتن امکانات مورد نیاز این رشته است که متأسفانه اغلب کوهنوردان بدون به همراه داشتن امکانات اساسی و مورد نیاز اقدام به صعود می‌کنند که این امر غالباً منجر به ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟