تگرگ و تندباد در اردبیل و آذربایجان شرقی/ هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی

‌صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت کشور اظهار داشت: امروز و فردا در شمال غرب و غرب کشور، سواحل غربی خزر، در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می شود.

به گزارش رکنا، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده و امروز پیشینه بارش‌ها در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز پنج شنبه 13 شهریور تا فردا، ‌‌رگبار شدید باران و رعدبرق گاهی توام با تندباد‌ لحظه‌ای با احتمال تگرگ‌ در شمال شرق آذربایجان شرقی و بخش‌های شمالی و مرکزی اردبیل‌ پیش‌بینی می‌شود و اثر آن بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه است که توصیه می‌شود ‌خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۱۵ شهریور در برخی مناطق سواحل شمالی کشور، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه ۱۶ شهریور در شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس جنوبی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش پراکنده در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه ۱۷ شهریور در سواحل خزر، بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق کشور به ویژه زابل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟