تعیین 2 شعبه ویژه در دادسرا برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر

به گزارش رکنا،  مهدی مهرانگیز معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر تهران در حاشیه اجرای ششمین مرحله از طرح ظفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو هفته پیش خدمت آیت‌‌الله رئیسی بودیم و بنده بحث مناطق شوش، مولوی و هرندی را مطرح کردم و گفتم هر چقدر در این محلات عملکرد داشته باشیم اما اگر بافت جغرافیایی این مناطق تغییر نکند اقداماتمان اثرگذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در این جلسه دو طرح را خدمت ریاست قوه قضائیه ارائه کردم؛ اولی اجرای طرح تفصیلی مناطق شوش، مولوی و هرندی بود و دیگری مربوط به ماده 55 قانون شهرداری بود. مهرانگیز تصریح کرد: بسیاری از منازل در مناطق شوش، مولوی و هرندی استحکام لازم را ندارند؛ از شهرداری می‌خواهیم همکاری لازم را درباره تخریب منازل فاقد استحکام با دستگاه قضایی داشته باشند.

سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به تعیین دو شعبه ویژه در دادسرای مبارزه با مواد مخدر برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، اعلام کرد: ما فراتر از قانون نمی‌توانیم پیش برویم؛ در طرح مذکور 21 باب منزل که متعلق به خرده‌فروشان مواد مخدر یا محل و اسکان معتادان متجاهر بود پملب شد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در جلسه با معاونان دادستانی تهران تاکید ویژه‌ای بر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، اوباش و سارقان داشتند و گفتند به این افراد رحم نکنید و با شدت برخورد شود.

مهرانگیز با بیان اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری از 6 ماه به یک سال افزایش پیدا کرده است ،گفت: مرکزی نیز برای نگهداری معتادان متجاهر دارای زخم باز تعیین شده که 400 نفر ظرفیت دارد که این افراد را پذیرش خواهد کرد؛ همچنین مرکزی برای نگهداری معتادان متجاهر بالای 65 سال سن نیز منظور شده است.

سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: سعی داریم از حداکثر مجازات قانونی برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر استفاده کنیم و آزادی مشروط و عفو آنها نیز به حداقل ممکن برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟