جولان کلاهبرداری نیجریه ای در جهان

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت:یکی از اصلی‌ترین شگرد‌های مجرمان سایبری، کلاهبرداری نیجریه‌ای است، در این روش حساب کاربری افراد را هک کرده و به نام او برای دوستانش پیام فرستاده و درخواست واریز پول می‌کنند.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در فضای سایبری کلاهبرداری نیجریه‌ای است، اظهار داشت: در این روش مجرمان سایبری اقدام به جیب زنی با هک کردن پیام رسان‌های افراد می‌کنند و از این طریق به دوستان و آشنایان قربانی پیام فرستاده و درخواست پول می‌کنند.

جعل عناوین مختلف شگرد کلاهبرداری نیجریه ای

تجاری افزود: همچنین کلاهبردار با ارسال ایمیل و یا پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به قربانی، و جعل عناوین مختلف از جمله تاجر ورشکسته، شاهزاده‌ای مخلوع، وکیل خانواده‌ای که بزرگ آن خانواده فوت کرده و یا برنده شدن در یک قرعه کشی و بخت آزمایی سعی در فریب کاربران و اخاذی از آنان می‌کند.

او ادامه داد: در تمامی این روش‌ها پس از جلب اعتماد کاربران عنوان می‌شود برای دریافت جایزه خود و یا سهم بردن از ارث، می‌بایست مبالغی را تحت عنوان هزینه‌های مالیاتی و بانکی و... پرداخت کنند و در جهت متعاقد کردن قربانی مدارک مختلف مثل چکی که در وجه قربانی صادر شده را ارسال و سعی می‌کنند با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی تا حد امکان از قربانی اخاذی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟