به گزارش رکنا،جستجوها برای یافتن آتش افروزی که یک مسجد درحال ساخت را در شهر فدرال وی در ایالت واشنگتن در آمریکا، طعمه حریق کرده ادامه دارد.

این آتش سوزی در اوایل صبح به وقوع پیوست و مسجدی که قرار بود ظرف چند ماه آینده میزبان جامعه اسلامی باشد و ساختمان اصلی آن افتتاح شود در شعله‌های آتش سوخت و ساختمان آن کاملا فروریخت. شدت آتش سوزی به حدی بود که آتش نشانان مجبور شدند به دلیل نگرانی از سقوط ساختمان، آن را فرو بریزند.

بازرسان آتش نشانی می گویند که طبق شواهد به دست آمده، این آتش سوزی تعمدی بوده است و از مردم خواسته برای یافتن فرد یا افراد مسئول این حادثه به مقامات کمک رسانی کنند.

اعضای مرکز اسلامی بلال هنوز به این مکان نقل مکان نکرده بودند، و به همین دلیل محققان حاضر نیستند دلایل نفرت ضداسلامی را هدف آتش افروزی در مسجد بدانند.

آتش نشانان در حوالی ساعت ۳ بامداد جمعه به ب تماس درباره آتش سوزی در ساختمان پاسخ دادند که در بد ورود متوجه شدند که بخش زیادی از ساختمان در حال سوختن است. افسران آتش نشانی گفتند که خدمه بر روی یک جنگ دفاعی متمرکز شده اند و سعی در خاموش سازی آتش نداشته و فقط تلاش کردند آتش را مهار کرده و مانع از گسترش آن شوند.

آتش نشانان هنگام تلاش برای خاموش کردن شعله های آتش با چالش هایی روبرو شدند.

محققان جزئیات تحقیقات که از تعمدی بودن آتش سوزی خبرمی‌داد را هنوز منتشر نکرده اند.

به گفته برد چانی کاپیتان آتش نشانی و سرپرست گروه نجات و آتش، این ساختمان قبلا یک کلیسا بوده و در حال حاضر به منظور بازسازی برای میزبانی گروه‌های دیگر خالی از سکنه بوده است. وی اشاره ای نکرد که مسلمانان قرار بود اینجا را مسجد خودشان قرار دهند.

مرکز اسلامی بلال که چند مایل بالاتر از جاده در یک مرکز خرید جلسه داشت، ابراز امیدواری کرده بودند که در ماه دسامبر به این ساختمان منتقل شوند.

اعضای مسجد فیلم و عکس هایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و اعلام کردند که از این خبر بسیار ناراحت هستند و نمی دانند که این اتفاق برای آینده آنها چه معنایی دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 600990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟