کشف 10 میلیاردی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در قزوین

به گزارش رکنا،  سرهنگ داود عبدالمالکی در این باره اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی در یک کارگاه متروکه در شهر صنعتی لیا به صورت غیر قانونی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه‌های ماینر «استخراج ارز دیجیتال» کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: اکیپی از مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این کارگاه اعزام و در بازرسی از آن، ۸۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و در این رابطه ۲ نفر متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: دستگاه‌های ماینر مکشوفه جمع آوری و متهمان دستگیر شده در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان با اشاره به این که ارزش محموله کشف شده برابر اعلام کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دستگاه‌های ماینر «تولید ارز دیجیتال» مصرف برق زیادی دارد که افراد سود جو در کارگاه‌های متروکه اقدام به نصب و راه اندازی این دستگاه‌ها و استخراج ارز دیجیتال با برق غیر مجاز می‌کنند که پلیس با این قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟