آتش سوزی هولناک در منطقه گلیل شیروان

به گزارش رکنا،  رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: تعدادی درخت ارس که از گونه‌های با ارزش منطقه حفاظت شده گلیل این شهرستان خراسان شمالی است، در آتش سوزی جمعه‌شب از بین رفت.

حمید فخرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت این آتش سوزی برآورد نشده است اظهار داشت: در این حادثه علاوه بر درختان ارس، تعدادی درخت از گونه افرا و زرشک کوهی نیز از بین رفت.

وی علت این آتش سوزی را سهل انگاری چوپانان در خاموش نکردن کامل آتش دانست و گفت: محیط بانان با حضور به موقع خود از سرایت بیشتر آتش جلوگیری کردند و تنها به عرصه های طبیعی حدود سه هزار مترمربع این منطقه خسارت وارد شد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟