یک خانواده از آران و بیدگل هزینه نذر محرم را صرف آزادی یک زندانی کردند

به گزارش رکنا، محسن محبوبی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: یک مددجوی ۵۰ ساله که نزدیک به ۹ سال را به علت ضرب و جرح در زندان گذرانده بود، از سوی ۲ فرد نیکوکار آزاد شد.

وی تشریح کرد: این مددجو محکوم به پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که پس از مشارکت نیکوکاران، شاکی با دریافت ۳۵۰ میلیون ریال رضایت خود را اعلام کرد.

رئیس زندان کاشان بیان کرد: ۵۰ نفر از مددجویان محکومان مالی هستند که در صورت مشارکت مردم می‌توانند به آغوش خانواده برگردند و از این رو انتظار می‌رود نیکوکاران بخشی از هزینه نذری‌ خود را به پیروی از امامان معصوم (ع) برای آزادی زندانیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: پیش‌تر در شب سوم محرم نیز در راستای ترویج فرهنگ مشارکت نیکوکاران برای آزادی زندانیان، آیین گلریزان در زیارت باب المراد آران و بیدگل برگزار و حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

محبوبی تاکید کرد: همه هیاتی‌ها باید در عمل و رفتار حسینی باشند و عمل به آموزه‌های اخلاقی دینی و سیره امامان معصوم (ع) را الگوی زیست خود قرار دهند تا جامعه‌ای شایسته داشته باشیم.

بیش از یک‌هزار نفر در حال حاضر در زندان مرکزی کاشان نگهداری می‌شوند.

شهرستان آران و بیدگل جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟