پراید در خاتم حادثه آفرید / یک کشته و 4 زخمی بر اثر واژگونی پراید

به گزارش رکنا، سیدحسین طباطبایی افزود: مصدومان با ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان مهریز منتقل شدند و علت واژگونی خودرو توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و بالعکس تردد می‌کنند و جاده‌های مهریز از ترافیک بالایی برخوردار است.

هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع است.

یزد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: حادثه کربلا و عاشورا همراه با درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است که باید توسط رسانه‌ها و مبلغان دینی برای مردم و جوانان تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظلم‌ستیزی، ایستادگی، ولایتمداری، دفاع از حق و حقیقت و شهادت در راه خدا جزو درس‌های اصلی واقعه درس‌آموز کربلاست.

وی ادامه داد: تبیین زوایای مختلف این حادثه تاریخ‌ساز ضامن عزت و سعادت اسلام و مسلمان و راهبرد اصلی مقاومت و دشمن‌شناسی است .

این مسوول فرهنگی استان یزد خاطر نشان کرد: رسانه‌های گروهی و روحانیان با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با محتواهای مناسب برای بیان درس‌ها و عبرت‌های عاشورا اقدام کنند.

فخرالدینی با بیان اینکه محرم و عاشورا ۲ وجه اصلی شور و شعور دارد تصریح کرد: برای اثرگذاری ابعاد این واقعه باید شور و شعور با هم در جامعه مطرح و تحلیل شود.

وی به شرایط خاص کنونی و شیوع کرونا در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: باید تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این ایام با رعایت نکات بهداشتی اجرا شود.

این مسوول همچنین از فعالیت هیات‌های مذهبی و همکاری با مسوولان در اجرای برنامه‌ها از آغاز ماه محرم( جمعه گذشته) تاکنون تشکر کرد و گفت: باید این رویه و روحیه همچنان ادامه داشته باشد.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: طرح نذر سلامت و خادمان حسینی همزمان با آغاز سوگواری امام حسین (ع) با هدف کمک به رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در هیات ها و حسینیه های عزاداری استان در حال اجراست.

محسن حرازی زاده یزدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح یادشده در راستای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با منش انسان دوستانه آن حضرت و یاران باوفایش اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: انسجام بخشی و تسهیل روند اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم های عزاداری و آشنایی هرچه بیشتر جامعه از دیگر اهداف طرح است.

حرازی زاده خاطرنشان کرد: تب سنجی و غربالگری در هیات های عزاداری، همکاری در نشانه گذاری برای تعیین فرآیند فاصله استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم‌، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، ضدعفونی کردن دست های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک و نیز ارائه توصیه های بهداشتی به عزاداران از دیگر اقدامات اعضای کانون های جوانان شرکت کننده در این طرح است.

به گفته وی اعضای کانون‌های جوانان در قالب گروهای پنج نفری با هماهنگی مسوولان هیات مذهبی به عزاداران ، موارد توصیه‌های بهداشتی کاهش شیوع بیماری کرونا را آموزش می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد ادامه داد: این طرح تا ۱۳ ماه محرم با هدف تشکیل تیم‌های خادمان حسینی جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ۹ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟