آزادی 110 زندانی از زندان های همدان در ماه محرم

 مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آزادی 110 زندانی جرائم غیرعمد این استان در محرم امسال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش رکنا، یدالله روحانی منش روز چهارنشنبه اظهار داشت: سه تن از این افراد زن و مابقی مرد هستند و در بین آنها زندانیان ناتوان در پرداخت مهریه، دیه ناشی از سوانح، نفقه و محکومان مالی وجود دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون با کمک خیران نیک اندیش زمینه آزادی ۳۵ زندانی فراهم شده است و تا پایان محرم نیز در صورت همکاری مددجویان و تکمیل سریع پروند می‌توان زمینه آزادی حتی بیش از ۱۱۰ زندانی را فراهم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان بیان کرد: بخشی از بدهی تعدادی از زندانیان از طریق وام، اعسار به تقسیط و کمک ستاد دیه تامین شده است و در صورت کمک خیران نیک اندیش بخش باقی مانده بدهی نیز تامین شده و این زندانیان آزاد می‌شوند.

روحانی منش ادامه داد: به دنبال مطرح شدن هدایت نذورات به سمت آزادی زندانیان، میزان کمک های مردمی برای آزادی زندانیان در بند افزایش داشته است که امید می‌رود بتوان تعداد زیادی از زندانیان را آزاد کرد.

وی اظهار داشت: هیات‌های عزاداری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دیگر اقشار مومن و ولایی این استان با حضور در ستاد دیه همدان نسبت به کمک به آزادی زندانیان اقدام کردند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان یادآوری کرد: با کمک خیران نیک اندیش ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در همدان از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه آزاد شدند و تلاش‌ها برای آزادی دیگر زندانیان ادامه دارد.

روحانی منش گفت: در حال حاضر ۳۱۶ زندانی چشم انتظار کمک خیران نیک اندیش هستند که از این تعداد ۳۰۶ تن مرد و ۱۰ تن زن هستند.

وی افزود: همچنین ۲۵۸ نفر از این تعداد محکومان مالی، چهار تن افراد ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح، ۵۳ تن زندانی مهریه بوده و یک نفر هم به خاطر نفقه در زندان به سر می‌برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟