دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در همدان + جزئیات

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از شهروند همدانی مبنی بر اینکه مبلغی از حساب وی بصورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی مستندات پرونده و استعلامات لازم در خصوص تراکنش‌ های حساب شاکی مشخصی شد متهمان در چند مرحله اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرده‌اند.

رییس پلیس فتا انتظامی استان همدان افزود: متهمان با راه اندازی یک سایت فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات سپس انتقال وجوه به صورت اینترنتی کرده بودند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهمان که در ۲ استان ساکن و یک تیم کلاهبرداری را تشکیل داده بودند شناسایی و با کسب مجوز قضایی، در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: پس از انتقال متهمان به پلیس فتای همدان، مشخص شد آنها از افراد دیگری نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده اند که موضوع در دست بررسی است.

رییس پلیس فتا انتظامی استان همدان توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود از جمله کارت‌های بانکی و حتی کارت های بدون استفاده و فاقد موجودی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و اطلاعات خود را در سایت های مشکوک به فیشینگ وارد نکنند.

تماس تلفنی که 2 میلیون و 400 هزار تومان آب خورد

سرهنگ سرخوش نهاد از پرونده دیگری درباره شناسایی فردی‌ که با ترفند برنده شدن در قرعه‌ کشی اقدام به کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان می کرد، خبر داد.

وی با بیان اینکه نباید اطلاعات هویتی و بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار داد اضافه کرد: پس از مراجعه و شکایت یکی از شهروندان نهاوندی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۴ میلیون ریالی از حساب او، دستگیری فرد متخلف در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: به دنبال تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد کلاهبردار با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی اطلاعات شخصی و بانکی مال باخته را دریافت و سپس با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت از حساب مال‌باخته کرده است.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با بیان اینکه متهم شناسایی شده است گفت: برقراری تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران به خالی کردن حساب آنها است که گاهی مواقع این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عنوان برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و واریز وجه به‌حساب شما، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار دهید و نیازی به اعلام سایر اطلاعات بانکی از قبیل رمزهای عبور تاریخ انقضاء و یا رمز سی.سی.وی۲ (CCV2) نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟