اجاره کارت‌های بانکی راهکار جدید کلاهبرداری / هشدار پلیس زنجان

به گزارش رکنا، محمدعلی آدینه‌لو امروز  در زنجان درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق فضای مجازی اظهار کرد: اخیرا مجرمان سایبرى با انتشار تبلیغاتى با مضمون استخدام و یا کسب سود با بازده بالا تبلیغات می‌کنند که پس از تماس شهروندان با آنها عنوان مى‌شود که به علت محدودیت‌هاى بانکى باید در چند بانک اقدام به افتتاح حساب کنند.

وی گفت: در مرحله بعدی متقاضی باید کارت بانکى را در اختیار افرادی که تبلیغ می‌کردند، قرار دهد و به این ترتیب در ازاى تراکنش‌هاى مالى که با کارت انجام مى‌شود مبالغى به عنوان سود به صاحب کارت پرداخت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: این در حالى است که عنوان محدودیت‌هاى بانکى تنها ترفندى براى انحراف افکار شهروندان بوده و در واقع مجرمان سایبرى با اجاره کارت‌هاى بانکى به دنبال پولشویى و پاک کردن ردپاى خود در کلاهبردارى‌هاى سایبرى هستند و پس از مشخص شدن موضوع توسط مراجع قضایى و پلیس، دارنده کارت بانکى که از طریق آن اقدامات مجرمانه انجام شده است نیز در زمره شریک جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: در همین راستا از شهروندان می‌خواهیم به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورده و کارت بانکى خود و اطلاعات آن نظیر رمز دوم را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

آدینه‌لو با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرائم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: کارت‌های بانکی دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید و رمز عبورتان را به‌هیچ عنوان در اختیار دیگران ندهید و در صورت ضرورت در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه در هنگام استفاده از کارت‌های بانکی، عملیات بانکی را شخصاً انجام دهید و کارت‌های بانکی و رمز آنها را به‌هیچ عنوان در اختیار فروشندگان قرار ندهند، افزود: شهروندان دقت داشته باشند اطلاعات کارت‌های بانکی بعنوان ابزار و اطلاعات شخصی مختص خودشان است و هرگونه سهل انگاری در حفظ و نگهداری این اطلاعات می‌تواند لطمات مالی جبران ناپذیر را به وجود آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟