دستگیری عامل کلاهبرداری 1.1 میلیاردی در بوشهر

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان بوشهر:عامل کلاهبرداری ۱۱ میلیارد ریالی در سایت دیوار با وعده دروغین سرمایه گذاری در قالب کلاس‌های آموزشی و تقویتی، توسط پلیس فتا این استان دستگیر شد.

این فرد اقدام به تبلیغ سرمایه گذاری با درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با موضوع موسسه آموزشی بوشهر به منظور تشکیل کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان و کنکوری‌ها کرده بود.

متهم با آگهی تبلیغاتی سرمایه گذاری در سایت، خود را مدیر یکی از موسسه‌های آموزشی بوشهر معرفی و با راه اندازی محلی به نام موسسه آموزشی در شهر بوشهر با همکاری همسرش با وعده‌های سرمایه گذاری دروغین آموزشی مال باختگان را ترغیب و تطمیع و در ادامه کار موفق به کلاهبرداری ۱.۱ میلیارد تومانی از متقاضیان می‌شود.

متهم پس از دریافت وجه از مال باختگان، دیگر پاسخگوی تلفن نبوده و با ارسال پیام‌های تهدید به قتل از طریق شبکه واتساپ و ترساندن آن‌ها از مراجعه شاکیان به مراجع قضایی و پلیسی جلوگیری کرده است.

کلاهبردار به مال باختگان اعلام می‌داشته مبالغ دریافتی برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، آموزشی، تقویتی و در راستای پرداخت هزینه کرایه محل برگزاری کلاس و هزینه حضور اساتید پروازی استفاده می‌شود و سپس از مجموع شهریه دریافتی از دانش آموزان که چندین برابر هزینه پرداختی است پس از کسر هزینه‌های اولیه، درصد بالایی سود به شما پرداخت می‌شود.

در تحقیقات علمی کارآگاهان سایبری پلیس فتا، هویت متهم که اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی استان و دارای سوابق متعدد کیفری بود مشخص و در بررسی‌های تکمیلی مشاهده شد که وی از محل سکونت خود متواری شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟