سرعت بادهای 120 روزه در زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش رکنا، محسن حیدری اظهارداشت: وزش باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به چهار هزار متر کاهش داده و شرایط کیفی هوا را از حالت سالم خارج کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل ۹۴ کیلومتر بر ساعت بوده که شعاع دید افقی در این شهر را به شدت کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:علاوه بر زابل وزش باد شدید سایر شهرهای شمالی استان را فرا گرفته به طوریکه گردوخاک حاصل شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی زهک را به یکهزار متر متر کاهش داده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود از ظهر به بعد در نواحی مرکزی شاهد افزایش غبار ناشی از باد در شمال سیستان وبلوچستان باشیم البته به تدریج وزش باد با شدت کمتر در نوار شرقی این استان نیز جریان خواهد یافت.

حیدری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا جمعه پیش رو ادامه داشته باشد، افزود: وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا بویژه در مناطق روستایی و برخی مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان می‌شود.

وی به شهروندان سیستانی توصیه کرد که در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددها و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت وزش باد و فعال بودن برخی چشمه‌های تولید گردوغبار در شمال استان انتظار می‌رود شدت گردوخاک در برخی نقاط مسیر زاهدان به زابل بویژه محدوده «یادمان شهدا» تا «شیله» بیشتر باشد و شاهد کاهش شدید دید افقی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن جریانات شمالی دمای هوای نیمه شمالی استان نیز بین سه تا پنج درجه نیز کاهش می‌یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟