دستگیری سارقان ۱۰ میلیارد ریالی منزلی در جنوب تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی با اعلام این خبر گفت: اوایل بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۱ ابوذر تشکیل و با دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی بیان کرد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، سوم بهمن ماه برای رفتن به محل کار منزل خود را در خیابان فلاح ترک کردم و ساعت ۷ بعد از ظهر پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب درب ورودی وارد منزل شده و گاوصندوق حاوی طلاجات و دلار به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را به سرقت برده اند.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با وصول پرونده کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی محل و پایش جغرافیای محدوده وقوع جرم راهی محل سرقت شدند و متوجه شدند سارقان که تعداد آنها ۵ نفر بوده توسط یکی از همسایگان مشاهده شده اند و با استفاده از سلاح سرد پس از تهدید شاهد با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودوری ۴۰۵ که پلاک آن کاملا مخدوش و ناخوانا بوده از صحنه سرقت گریخته اند.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: سرنخ‌های صحنه سرقت و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود یکی از بستگان مال باخته به نام وحید در سرقت نقش داشته است که برای اثبات فرضیه و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضایی وی بیست و هشتم تیرماه احضار که به مشارکت خود در سرقت اقرار کرد.
وی افزود: وحید اعلام داشت، از نگهداری طلاجات و دلار در منزل مال باخته مطلع بودم و از طرفی می‌دانستم در زمان سرقت مال باخته و اعضای خانواده حضور ندارند که با هماهنگی برادرم بنام حمید و سه نفر دیگر بنام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار ساکن در اسلامشهر هستند، سرقت از منزل مال باخته را مرتکب شده و پس از انتقال گاوصندوق به بیابان‌های اطراف اسلامشهر و تخریب آن پول و طلاجات را بین خودمان تقسیم کردیم.
کارآگاه عزیزخانی افزود: با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر اعزام و حمید را دستگیر و یک دستگاه خودروی ۲۰۶ تحت تصرف وی که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود نیز توقیف کردند.
وی در ادامه گفت: در ادامه اقدامات پلیسی چند روزه در بیست و نهم تیرماه سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی و در حالی که قصد درگیری با ماموران و فرار را داشتند با شلیک تیر هوایی و هوشیاری کارآگاهان دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف می‌شود.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: شناسایی مالخران و جرائم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضایی در اختیار این پایگاه هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟