خسارت آتش‌سوزی به 50 هکتار از جنگل‌ها و مراتع خلخال

به گزارش رکنا، صادق پورمحمد شامگاه امروز از وقوع آتش‌سوزی در بخش خورش رستم خبر داد و اظهار کرد: طی سه روز گذشته بیش از ۵۰ هکتار از اراضی و جنگل‌های این بخش طعمه حریق شده است.

وی افزود: آتش‌ به همت کارکنان اداره منابع طبیعی و اهالی روستاها خاموش شد و علت این حادثه توسط اهالی منطقه، عوامل انسانی عنوان شده که علت دقیق آن در دست بررسی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال تشریح کرد: به دلیل بارندگی‌ زیاد در اوایل سال، مراتع و اراضی پرپشت بودند که سرعت پیشروی حریق، موجب خسارت فراوان شده است.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی به سمت جنگل‌ها که غالبا از نوع درختچه‌های ارس و گونه‌های جنگلی بوده، کشیده شده بود و انتظار می‌رود مردم با درک اهمیت جنگل از آتش‌سوزی در مراتع خودداری کنند.

پور محمد گفت: آتش‌سوزی در مراتع و زمین‌های حاصلخیز موجب از بین رفتن خاصیت و املاح خاک می‌شود که برای تشکیل خاک و حاصلخیزی آن زمان زیادی لازم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در مناطق خورش رستم، بخش مرکزی و بخش شاهرود واقع شده که این منابع ملی همه ساله بر اثر بی‌احتیاطی مردم و عوامل مختلف دچار حریق شده و حیات وحش منطقه نیز به خاطر آتش‌سوزی محل زندگی خود را از دست می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟