دستگیری 4 قاچاقچی کالا در کردستان

به گزارش رکنا، سردار علی آزادی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به هوشیاران مأموران انتظامی و کنترلی که توسط نیروهای مرزبانی بر مبادی ورودی و مرزهای استان وجود دارد، بحث قاچاق در کردستان به صورت معکوس در حال انجام است.

وی افزود: پیش از این از طریق مرزهای استان کالاهای مختلف وارد می‌شد و به دیگر استان‌های کشور قاچاق صورت می‌گرفت اما در حال حاضر به دلیل اینکه کنترل مناسبی بر مبادی ورودی و مرزهای استان وجود دارد، کالا از دیگر استان‌های کشور به شهرهای مختلف کردستان قاچاق می‌شود و به نوعی قاچاق معکوس در این استان رقم خورده است.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در همین راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان، از انتقال یک محموله قاچاق از یکی از استان‌های جنوبی کشور به شهرستان سقز اطلاع یافته و کامیون کشنده مورد نظر را با هماهنگی دستگاه قضائی در یکی از محورهای مواصلاتی استان متوقف می‌کنند.

سردار آزادی یادآور شد: در بازرسی از این کامیون ۱۳۲ دستگاه آبمیوه گیری، ۱۱۲ دستگاه زودپز، ۱۹۹ دستگاه جاروبرقی، ۴۸ ست قابله، ۲۴۰ عدد قابلمه تکی و دو هزار و ۱۸۰ سینی خارجی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا دو نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق ۱۲ میلیارد ریال است.

کشف 19 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین در یکی از مبادی ورودی شهرستان کامیاران نیز مأموران انتظامی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده که با هماهنگی مراجع قضائی خودرو مورد نظر را توقیف می‌کنند.

سردار آزادی اظهار داشت: در بازرسی از خودروی مذکور چهار هزار و ۵۰۰ متر پارچه خارجی، همچنین ۵۰۰ کیلوگرم چای خارجی و سه فقره اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه نیز یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شده است، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را شش میلیارد ریال عنوان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه به کشف ۱۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان بیجار اشاره کرد و ادامه داد: در محور بیجار – تکاب مأموران انتظامی حین کنترل این محور به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و با هماهنگی مراجع قضائی آن را متوقف می‌کنند.

سردار آزادی با بیان اینکه با بازرسی از خودروی مذکور هفت هزار پاکت سیگار قاچاق کشف شده است، یادآور شد: در همین راستا یک نفر دستگیر شده و کارشناسان نیز ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟