خطرات خرید دارو در فضای مجازی / هشدار پلیس تهران

رئیس پلیس فتا با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی دارو و اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را در فضای حقیقی تهیه کنند، گفت: داروخانه ها تنها مرکز معتبر فروش دارو هستند.

به گزارش رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: با پیشرفت و توسعه دنیای مجازی و سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز شاهد گسترش و توسعه فضای مجازی در زندگی افراد می باشیم.

وی گفت: از جمله امکانات فضای مجازی امکان تهیه اقلام مورد نیاز از سایت های خرید و فروش کالا و کانال های عرضه کالا بدون حضور فیزیکی افراد به مراکز فروش می باشد و به راحتی می توان با ثبت سفارش و واریزی وجه بدون اینکه زمانی را برای خرید صرف کرده باشید اقلام مورد نیاز را تهیه کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه عرضه دارو و اقلام بهداشتی توسط کاربران فضای مجازی، از این امر مسثنی نبوده است، تاکید کرد: تنها مرکز معتبر برای فروش دارو و اقلام بهداشتی در کشور داروخانه ها هستند.

وی هشدار داد: تهیه دارو از فضای مجازی به علت فاسد و تاریخ گذشه و یا تقلبی بودن صدمات جبران ناپذیری بر فرد ایجاد می کند و ممکن است دارو با بیماری ناسازگاری داشته باشد.

رئیس پلیس فتا گفت: تعدادی از کاربران فضای مجازی با ایجاد کانال های عرضه دارو اقدام به عرضه داروهای دست ساز و تقلبی و یا خارج از چرخه مجوزهای بهداشتی می کنند، گفت: از صدمات دیگر خرید دارو در فضای مجازی افشای اطلاعات مالی و داده های کارت عابر بانک افراد و در طعمه قرار گرفتن کلاهبرداران سایبری است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خرید دارو از مراکز خرید غیر معتبر و استفاده از آن با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد، از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مشاهده کانال های خرید و فروش دارو و اقلام بهداشتی موضوع را به پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟