9 میلیارد ریال دستگاه ارز دیجیتال در ایذه کشف شد

به گزارش رکنا، سردار سید محمد صالحی اظهار کرد: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی شهرستان ایذه طی کار اطلاعاتی و تخصصی موفق به کشف یک کارگاه تولید ارز دیجیتال شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این کارگاه ۸۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات مربوطه کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در بررسی کارشناسان پلیس حدود ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل به مرجع قضائی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر،؛ دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج رمزارزها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها به سود و درآمدزایی دست پیدا کنند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟