آتش‌سوزی مراتع مهاباد مهار شد

به گزارش رکنا، رحمان احمدی ا افزود: این آتش‌سوزی در مراتع روستای "تیکانلوچه" از توابع بخش مرکزی گزارش و پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی، جوامع محلی مهاباد مهار شد.

وی ادامه داد: با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی در این حادثه، از سرایت آتش به یکی از باغات نزدیک و خسارت به آن جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد عنوان کرد: با وجود اینکه روستای "تیکانلوچه" در ۱۲ کیلومتری این شهرستان واقع شده و خارج از محدوده استحفاظی است ولی حسب دستور فرمانداری عملیات اطفای حریق با موفقیت انجام شد.

احمدی اظهار داشت: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد.

وی از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

آتش سوزی در مراتع مهاباد

پارسال ۷۶۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۶۳۶ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده‌است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در با سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران »؛۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟